2011. február 27., vasárnap

Oscar

Ma adja át az amerikai filmakadémia az egyik legrangosabbnak számító filmes díjakat, vagyis az Oscart. Idén igyekeztem minél több filmet megnézni és úgy véleményt alkotni, hogy valamelyest képben vagyok. Az idei évnek az a különlegessége szerintem, hogy több új filmest üdvözölhetünk a film azon szintjén amelyet az Oscar képvisel. Tom Hooper a Király beszédével igen csak erősen kezd, és innentől kíváncsian várom miket tud majd még felmutatni a jövőben. Vannak már díjazottak is a listában, PL: Coen testvérek. Akik egyszerűen a filmre születtek, zseniális érzékkel nyúlnak a különböző témákhoz és zseniálisan instruálják a színészeiket akiket rendre jelölnek is Oscarra. A fekete hattyúban Natalie Portman egyszerűen lélegzet elállító, bár a film újszerűen mutat be egy skizoid balett táncost akiben két én lakozik és hol az egy hol a másik kerekedik felül, de ettől függetlenül a film elég klisé, szóval sok hasonló témájú filmet láthattunk már. Egy sikertelen anya, aki a lányában akarja látni saját magát, amely természetesen komoly frusztráltságot okoz a főhősünkben. Az ábrázolás módja is különös, helyenként horrorisztikus. Mindenképp érdemes megtekinteni.

De vannak számomra érthetetlen filmek is,mint a Toy story 3 vagy a Social network jelölése. A Social network kb egy dokumentum filmben is elég lett volna, és a főszereplő sem egy nagy durranás, ettől függetlenül esélyesnek érzem a legjobb film díjának begyűjtésére. A Toy story 3 meg egyszerüen nem oda való. Eleve animációs film, és hát van ilyen kategória, szóval ne mértem... Természetesen az összes jelöltet nem tudtam megnézni vagy megszerezni, de amit eddig láttam az tetszik. Jó a felhozatal és kíváncsian várom a végeredményt. Próbáltam magamban latolgatni az esélyeket. A legjobb filmre a Király beszédét érzem a legerősebbnek de Social network is odaérhet. A legjobb férfi főszereplő Jeff Bridges vagy Colin Firth. Legjobb női főszereplő számomra nem kérdés Natalie Portman. A legjobb férfi mellékszereplő, Christian Bale, a legjobb női mellékszereplő Hailee Steinfeld aki zsenge kora ellenére szenzációsat alakít a félszeműben. A rendezés díját Tom Hoopernek adnám, de David Fincher is odaérhet.

Sajnos nem sikerült mindent megnéznem, így a véleményem még változhat az utólagos megtekintések okán. Kíváncsian várom az estét. Következő írásomban kicsit részletesebben foglalkozom az Oscarral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése